O časopise
Východiska
Jednou z mnoha aktuálně řešených otázek v oblasti vzdělávání jsou zejména metodologické aspekty a různé koncepce k dosažení kvalitního vzdělání i v distanční formě studia, a to díky využití různých multimediálních prvků výuky, včetně zapojení internetových technologií. Míra užití těchto prvků v praxi zatím není vysoká.
Stále je běžný stav, že učitelé nevyužívají většinu možností, které jim dávají nejen celouniverzitní systémy podpory e-learningu, ale i alternativní zdroje volně dostupné na internetu. Žádná norma zatím nestanovuje míru využití multimédií při přípravě studijních materiálů pro neprezenční ani prezenční formy studia. Někdy je příčina malého využívání e-learningu a dalších možností internetu ve vzdělávání v neochotě pedagogů měnit zažitý styl práce, ale nejčastěji jsou to chybějící informace a jakási nejistota v používání těchto prostředků. Učitelé mají nejen málo odborných informací na tato témata, ale také trpí nedostatkem sdílených zkušeností ostatních kolegů z praxe. Tyto skutečnosti byly rozhodující podněty pro přípravu projektu EWIT – Education With Internet Technology.
Cíle časopisu
Příspěvky uveřejněné v tomto internetovém periodiku budou součástí publikační činnosti jejich autorů – časopis má své ISSN a usiluje o zápis na seznam „Recenzovaných neimpactovaných periodik“ Rady pro vědu a výzkum ČR.
Obsah časopisu je rozdělen do sekcí. Cílem je jednak zlepšení přehlednosti a systematizace textu, jednak rozčlenění podle zaměření jednotlivých recenzentů. EWIT bude obsahovat následující tematické okruhy:
· Využití „open source“ programů pro e-learning a distanční vzdělávání
· Learn Management Systems a Content Management Systems
· Moderní management distančního vzdělávání za pomoci e-learningu
· Moderní trendy a koncepce ve výuce, využívající Web 2.0 a Web 3.0 (social learning, kreativní učení, kolaborativní práce…)
· Další vzdělávání pedagogů zaměřené na využíváni internetových technologií při výuce a přípravě studijních materiálů
· E-learning – metodologie, inovace, management, trendy vývoje